Varro Vooglaid: inimesed peavadki hakkama vaatama, kuidas mitte Eesti Vabariigis makse maksta


Varro Vooglaid LIVE #97

Varro Vooglaid rääkis reedel oma autorisaates "Varro Vooglaid LIVE" möödunud nädalate aktuaalsematest teemadest. Saate neljandas teemas käsitles Vooglaid makse, maksumaksjate raha kasutamist ja kasutamise vastutusest üldisemalt.

Teemat alustas Tallinna Sadama protsessiga, milles viis ja pool aastat kestnud kohtuasjas mõisteti süüdistavad õigeks, sest kuriteod olid aegunud.

«Järjekordne selline näide, kus miljonid ja miljonid maksumaksjate raha on tuulde lastud. Süüdistatavatele tuleb suures ulatuses kompenseerida kohtukulusid. Tuleb maksta neile ka hüvitist. Prokuratuuril on olnud endal ilmselt miljonitesse ulatuvad kulud. Kõik on vastu taevast lennanud. Ja jälle järjekordselt loomulikult ei vastuta selle eest mitte keegi,» rääkis Vooglaid oma saates.


Rail Balticu suur puudujääk

Vooglaid jätkas teemat ERR-is eelmisel kuul avaldatud riigikontrolli hinnanguga, kus kirjutatakse, et Rail Balticut ähvardab kuni 19 miljardi euro suurune puudujääk. Puudujäägist Eesti osa on 2,7 miljardit, Lätil 7,6 miljardit ja Leedul 8,7 miljardit.

Vooglaiu sõnul on ta rääkinud ühe asjaga kursis oleva isikuga, kelle sõnul ei ole välistatud, et seoses rahapuudusega piirdub Läti ainult raudtee ehitamisega Riiast lõuna suunal. Põhja suunal, kuni Eesti piirini, jääb raudtee ehitamata.

Põhja suunal, kuni Eesti piirini, jääb raudtee ehitamata.

«See inimene, kelle nime ma ei saa siinkohal mainida, ütles mulle, et olles asjaga põhjalikult tutvunud ja analüüsinud kogu seda olukorda, ei ole üldse ebatõenäoline, et lätlased ütlevad lõpuks - lihtsalt tulenevalt sellest, et neil lihtsalt ei ole raha kogu projekti väljaehitamiseks, et nemad piirduvad raudtee ehitamisega Riiast lõunasse,» edastas Vooglaid talle väidetavalt öeldut.

«Ehk siis, et saaks Riiast sõita Berliini,» täpsustas Vooglaid, lisades, et see osa, mis jääb Riiast põhja poole kuni Eesti piirini, jääb ehitamata.

12. juunil ERR-is avaldatud artikkel "Riigikontrollid: Rail Balticut ähvardab kuni 19 miljardi eurone puudujääk".

12. juunil ERR-is avaldatud artikkel "Riigikontrollid: Rail Balticut ähvardab kuni 19 miljardi eurone puudujääk". Loe artiklit ERR-ist.

«Aga kuna raha reaalselt lihtsalt ei ole - tee, mis tahad, siis seda juppi, mis läheb Riiast põhja poole, nad lihtsalt ei ole suutelised ehitama.»

«Ja mida see Eesti jaoks tähendaks? Eesti jaoks tähendaks see seda, et me saame ülikalli mega raudtee, millega me saame kõik sõita Iklasse. Tallinnast Iklasse,» kommenteeris Vooglaid muiates kentsakat olukorda.

Teemat edasi arutledes leiab Vooglaid, et projekt on kallinenud kordades, Eestil on puudu 2,7 miljardit ja keegi ei tea, kust see raha peaks tulema, siis äkki oleks aeg vastu võtta karm ja raske, aga ratsionaalne otsus ning Rail Balticu projektist vähemalt praeguseks loobuda ja võtta sisse tänaseks tekkinud kahjud, et vältida tulevikus veelgi suuremaid kahjusid.


RMK odavtehingud

Maksumaksja rahade teemat jätkab Vooglaid ajakirjanduses sel nädalal läbi käinud teemaga, kus Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK) on seadust rikkudes müünud kestvuslepingutega puitu alla turuhinna.

Lisaks on RMK eelistanud salakokkuleppeid sõlmides teatud ettevõtteid, tekitades riigile suures mahus rahalist kahju. Viimasest kirjutab täpsemalt Postimees, tuues esile, et riik on kaotanud seetõttu ligi 180 miljonit eurot. Samuti käsitles teemat ka ERR.

Postimehe juhtlõigus on eraldi välja toodud, et "Keegi peab võtma vastutuse. Kestvuslepingute elevant on seisnud keset tuba aastaid" ning sellele juhib ka Vooglaid tähelepanu oma saates.

4. juulil avalas Postimees artikli "Riigikontrolli audit: RMK soosikud said puitu poolmuidu, saladiil Kirjaneni firmadega". Postimehe artikkel on tasuline ja seda lugeda Postimehe veebist. ERR-i artikkel on tasuta ja seda saab lugeda ERR-i portaalist.

4. juulil avalas Postimees artikli "Riigikontrolli audit: RMK soosikud said puitu poolmuidu, saladiil Kirjaneni firmadega". Postimehe artikkel on tasuline ja seda lugeda Postimehe veebist. ERR-i artikkel on tasuta ja seda saab lugeda ERR-i portaalist.

«No, kui me nüüd vaatame nendele juhtumitele kõigile tagasi. Tallinna Sadama kohtuprotsess - miljonid vastu taevast. RMK lepingud sõlmitud julmalt alla turuhinna - hinnanguliselt 180 miljonit eurot kahju riigile, mis on ühtlasi kasu siis nendele ettevõtetele, kes on lepingupartneriteks.»

«Siis vaatame seda Rail Balticu juhtumit, kus on jõutud sellisesse olukorda, kus keegi ei tea, kuidas seda lõpuni ehitada, ometi on sajad miljonid Eesti maksumaksjate raha tuulde lastud. No ühine nimetaja kõigi puhul on see, et mitte keegi ei vastuta, mitte millegi eest,» ütleb Vooglaid.

«Ei vastuta. Lihtsalt ei vastuta. Ikkagi see viib meid selle sama järelduseni, et Eesti rahvas ei saa kunagi jõukaks, kuna meie raha lihtsalt - meie maksuraha pillatakse meeletus kogustes igale poole laiali,» räägib Vooglaid.


Mitte maksma makse

Teema kokkuvõtteks ütleb Vooglaid, et meie eesotsas on sellised inimesed, kes tuulutavadki meie maksuraha laiali ja nii lihtsalt ei saa ning tulekski leida viise, kuidas makse mitte maksta.

«Ja kui räägitakse sellest, et nii-öelda riigikaitsemaksuna hakkaks tegema uut ringi maksutõuse - tulumaks, käibemaks, võib-olla ettevõtete käibemaks [mõeldud tulumaks - toim], võib-olla tulumaksuvaba miinimumi vähendamine või kaotamine, siis mina ütlen küll ausalt ja ma ei häbene seda öelda, et lihtsalt inimesed peavadki hakkama vaatama, kuidas mitte Eesti Vabariigis makse maksta.»

«Tulebki otsida neid võimalusi, et jätta raha maksmata maksudena,» sõnab Vooglaid.

Varro Vooglaid täpsustab, et see kõik peaks olema vaikiv kokkulepe valitsuse ja kodanike vahel, kus kodanikke ei maksustata ülemääraselt ja sellisel juhul ollakse nõus ka makse maksma.

«Kui teie olete taganenud sellest kokkuleppest. Ütlete, et maksustate meid ükskõik kui kõrgelt, siis ei saa eeldada, et meie patriotismist nii öelda oleks valmis oma püksid jalast ära maksma, et lihtsalt selleks, et nii öelda olla ikkagi eestimeelne,» täpsustab Vooglaid.

«Nii need asjad ei käi ja mina sellist hoiakut kindlasti ei aktsepteeri,» lisab Vooglaid maksude mitte maksmise teema lõpetuseks.

Maksumaksjate raha kasutamine oli Varro Vooglaiu reedese saate üks teema, kokku oli kuus põhiteemat, mis viimasel ajal olnud aktuaalsed. Selleks vaata saadet, mis leitav artikli päisest või Varro Vooglaiu YouTube kanalilt.

Allikas: Varro Vooglaiu Youtube

Jaga artiklit FB-s:



Kui Sulle meeldis, mis lugesid või vaatasid, siis jälgi meie Facebooki lehte, et kõik info, mida muu meedia ei avalda, jõuaks alati Sinuni.


Sulle võib pakkuda huvi ka...

Sponsoreeritud