Meta (Facebook, Instagram) plaanib Euroopa kasutajatele 13-eurost kuutasu

Meta (Facebook, Instagram) plaanib Euroopa kasutajatele kehtestada 13-eurost kuutasu

Meta (Facebook, Instagram) plaanib Euroopa kasutajatele kehtestada 13-eurost kuutasu


Euroopa Liidus asuvatele Instagrami ja Facebooki kasutajatele plaanib Meta kehtestada kuutasu, kui kasutaja ei anna luba sihitud reklaamide kuvamiseks

Allikas, kes on selle teemaga kursis, ütles CNN-ile, et Meta kaalub erinevaid võimalusi, et leida lahendusi mitmetele Euroopa eeskirjadele, mille eesmärk on piirata USA tehnoloogiaettevõtete isikupärastatud reklaamide kasutamist.

Viimase aasta jooksul on EL karmistanud regulatsioone ja nõuab suurtelt tehnoloogiafirmadelt kasutajate nõusoleku küsimist suunatud reklaami jaoks. Kui kasutaja luba ei anna, siis suunatud reklaame kasutajatele kuvada ei tohi.


Mis on suunatud reklaamid?

Suunatud reklaamid põhinevad kasutaja profiilil, mille kohta on varasemat informatsiooni kogutud. Näiteks kasutaja vanus, sugu, sissetulek, mis on ta hobid, kellega suhtleb, suhtestaatus jne.

Kuna sellised reklaamid on väga kasulikud nii reklaamiostjale kui ka Metale, siis selliste reklaamide kuvamise lõpetamine mõjutab ilmselgelt Meta sissetulekuid. Probleemi lahendamiseks kaalutakse nüüd kehtestada kuutasu kõigile neile kasutajatele, kes on keelanud suunatud reklaamide kuvamise.


Tasu kehtestataks ainult Euroopas

CNN-i allika sõnul ei ole veel lõpliku otsust tehtud ja Meta jätkab tihedat arutelu oma peamise regulaatoriga Euroopas, Iiri Andmekaitse Komisjoniga, leidmaks lõplikku lahendust.

Kui lõplikuks lahenduseks on kuutasu tasumine või suunatud reklaamid, siis need hakkavad kehtima ainult Euroopa Liidu kasutajate jaoks. Väljaspool Euroopat muudatus ei mõjuta.


Alates 13 eurost kuus

Praeguste andmete kohaselt oleks kuutasu 14 dollarit ehk umbes 13 eurot ühe platvormi eest ja kui soovitakse loobuda sihitud reklaamidest nii Facebookis kui ka Instagramis, siis kuutasu oleks 17 dollarit ehk umbes 16 eurot.

Meta esindaja keeldus kommenteerimast kuutasu kehtestamisest, kuid kinnitas, et kõiki võimalusi kaalutakse.

«Meta usub tasuta teenuste väärtusse, mida toetavad isikupärastatud reklaamid,» ütles ettevõte avalduses. «Siiski jätkame võimaluste otsimist, et tagada meie vastavus muutuvatele regulatiivsetele nõuetele. Meil ei ole praegu rohkem midagi jagada.»

Jaga artiklit FB-s:



Kui Sulle meeldis, mis lugesid või vaatasid, siis jälgi meie Facebooki lehte, et kõik info, mida muu meedia ei avalda, jõuaks alati Sinuni.